Regnigt...

Klockan börjar gå mot halv fyra och det börjar mörkna ute. Har redan varit i stallet och nu ligger jag i min säng och slöar (y) ska snart duscha sen ska mamma ha gäster. Jag borde plugga men orkar verkligen inte är så sjukt skoltrött. Och vår skola får en inte att vilja plugga precis. Jag önska jag fick en kick som när jag gick i nian så jag bara plugga, plugga, plugga.... så jag får de betyg jag vill ha. De kommer väl när man inser att de bara är en vecka tills betygen sätts eller nått,  så som de varit den senaste tiden, då man pluggar tills man spyr. Ändå intalar man sig själv när ett nytt ämne börjar att man ska plugga och inte bara sitta av tiden genom att prata och flumma.. Men nej de gör jag inte, och de gör mig så irriterad. Men jag försöker att plugga men inget går inte jag orkar inte de intresserar inte mig alls. Usch vad ens liv kan vara besvärligt! Hade velat bli vuxen nu och ha ett bra jobb som jag älska och arbeta med (Drömmer Igen). Men man ska väl ha sina motgångar i livet för att uppskatta de de bra! Men jag brukar tänka, "de löser sig alltid" och de har de alltid gjort för mig gällande betygen. Men detta året känns det inte som de. Jag fattar inget alls i Matten och religionen. Jag tror faktiskt de beror mycket på vilken lärare man har. För har man inte en lärare som gör en intresserad eller en lärare som inte engagera  sig i ämnet och gör det roligt och intressant så är det mycket svårare att ta det till sig. Jag är väldigt säker på att de mesta hänger på lärarna. Därför tycker jag att en lärarutbildning ska ställa mer krav. För om den hade gjort de så hade vi nog haft bättre presterande elever i dagens skolor (egna tankar). Man ska som lärare kunna anpassa sig till alla elever för vi är alla olika individer och man ska verkligen brinna för sitt ämne som man har. Man ska försöka få eleverna att leva sig in i ämnet och inse att detta är roligt och intressant, eller behövligt. Jag har under mina 11 år i skolan haft två lärare som verkligen va/ är SUPER BRA! Jag tror inte alla människor är lämpade till att vara lärare för de krävs inte bara att man kan sin sak man måste nå ut till eleverna! STOR brist på det. Jaja nu har jag fått skriva av min några av mina tankar! Nu väntar duschen på mig.
CIAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0